کد خبر: ۱۱۳۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۲
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان:
زنجان-نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: حفاظت مرمت بازار  تاریخی زنجان باید از اولویت های اداره کل میراث فرهنگی باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله علی خاتمی ظهر شنبه در دیدار با مدیرکل و معاونان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: یکی از مهمترین وظایف در حوزه میراث فرهنگی، معرفی و شناسایی میراث بزرگ اسلامی و شیعی به مردم و گردشگران است و مرمت بناهای تاریخی یکی از راهکارهای زنده نگاه داشتن تمدن ایرانی- اسلامی است.

وی بازار، ستون فقرات زنجان محسوب می شود و به عنوان یک عنصر مهم اجتماعی و محل داد و ستد مردم محسوب و نقش مهمی را در دوران‌های مختلف ایفا می‌کند که ساماندهی، حفاظت مرمت بازار باید از اولویت های اداره کل میراث فرهنگی باشد.

خاتمی مرمت مساجد زنجان را منشا ایجاد روحیه نشاط و امید عنوان کرد و ادامه داد: موزه جریان هویت ساز و تداوم بخش مباحث فرهنگی یک منطقه و یک کشور است.»

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان در ادامه دیدار با اشاره به اهمیت حوزه میراث فرهنگی، گفت: ۴۰ اثر تاریخی استان در سال ۹۸ مرمت شد و این استان با یک اثر ثبت جهانی، ۸۴۷ اثر ثبت ملی و جاذبه های تاریخی و طبیعی از مقاصد مهم گردشگری محسوب می شود.

امیر ارجمند در خصوص برنامه های سال ۹۹ افزود: تعریف مسیر بازدید از مجموعه‌های تاریخی، تکمیل زیرساختهای غار کتله خور، معبد داش کسن، راه‌اندازی موزه‌های جدید و تکمیل مراحل ثبت ملی آثار تاریخی و فرهنگی و ادامه مرمت ها در سطح استان از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده این اداره کل در سال جاری است.

وی تصریح کرد: در راستای تحقق شعار سال و عمل به منویات مقام معظم رهبری در سال جدید، برنامه‌های اداره کل با محوریت جهش تولید در اداره کل تدوین و وارد فاز اجرایی می شود.

در این دیدار تندیس و نشان «حافظان میراث» به نماینده ولی فقیه استان زنجان اهدا شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار